Журнал “Країна”
Автор: Марина Непийвода, Ілля Прокопенко
Олександр Ройтбурд, Алла Горська, Катерина Косьяненко.
До 7 квітня
14 робіт серії Victory 2022–2024 років і програмний твір “Перехід” 2019-го увійшли до персональної виставки 45-річної Катерини Косьяненко. Серія стала мистецькою реакцією художниці на повномасштабну російську агресію. Називає її своєю молитвою в картинах.
– Малювання людей війни стало для авторки спасінням від жаху та життєвою необхідністю. Склад серії постійно змінюється, вона поповнюється новими роботами, – каже мистецтвознавиця Христина Олійник. – Перший твір “Блокпост” був написаний після небезпечного переїзду з Києва до Чернівців по Житомирській трасі, яку на той час уже обстрілювали російські війська. На перший погляд досить формальний, декоративний, із фантастичним зловісним драконом, однак у ньому присутні і справжні військові.
У серії всього два пейзажі. “Тихо” – ще майже цілий будинок без людей. Та “Байрактар” – анонімне місто з червоною загравою і хижим безпілотником. Інші картини – сюжетні. Люди у війні, з надією на перемогу й нормальне мирне життя. Є відчуття спокою, можливість повернення додому у творі “Весна”, безмежна радість у “Гарній новині” та “Дні нашої Перемоги”.
Картини – духовні та багатошарові, пов’язані з українським іконописом. У них сакральний спокій на межі життя і смерті, барвистий живопис і певна стилізація. Іконописні персонажі – з просвітленими обличчями. Мініатюрні вставки, додані до головного зображення, нагадують житійні композиції на іконах. Кожен сюжет із цих мініатюр міг би стати новою картиною. Це персоналізований погляд художниці на сучасність, емоційне ставлення до війни. У роботах Катерини Косьяненко немає натуралізму, бруду й жаху. Є гармонія і духовність, краса витонченого колориту, віра та надія.
Виставка Катерини Косьяненко Victory. Kyiv