Про автора

2017 1

Катерина КОСЬЯНЕНКО – українська художниця, живописець.

«Мені здається, що сучасна успішна жінка у мистецтві – це, скоріше, феномен. Кожна з цих постатей  унікальна, неперевершена…Адже в тотальному Світі Чоловіків перелік Великих Художниць буде виглядати занадто коротким. Починаючи від легендарної Софонізби Ангіссоли, художниці епохи італійського Відродження, яку вважають першою професійною художницею…до наших українських художниць: Катерина Білокур, Галина Кальченко, Тетяна Голембієвська, Тетяна Яблонська, Віра Баринова-Кулеба… Можна продовжувати, але…І майже кожен раз суспільство робить «гендерну знижку» на міру таланту, якість  освіти, складність та оригінальність сюжетів, силу  живопису, життєві обставини. А це несправедливо. Жінки-художниці створили оригінальний, прекрасний Світ образів, думок, почуттів… Часто чуєш принизливу, як на  мене, фразу «жіноче мистецтво»… Жінкою бути важко, вона тягне на своїх плечах якісь додаткові важкі життєві ноші. Бути жінкою-митцем ще важче…Можливо тому талановитих жінок багато, геніальних жіночих імен в історії мистецтва так мало. Треба вміти вистояти і щоб все склалося…

Якою має бути жінка, аби досягнути визнання у культурі та мистецтві?

Сильною, цілеспрямованою…і ще треба залишатися самою собою, зберегти   здатність любити, співчувати, дивуватися. Тобто, знову компроміси і титанічна праця…Таланту це не зашкодить».

З неопублікованого інтерв’ю  художниці.

1978 – народилася у Києві.

1996 – закінчила Республіканську художню школу ім. Т.Г.Шевченка.

1999 – почала брати участь у всеукраїнських художніх виставках.

2002 – закінчила Національну академію образотворчого мистецтва і архітектури. Навчалася на театрально-декораційному відділенні у видатного сценографа Данила Лідера. Диплом. 2002. НАОМА

2002 -вступила до Національної спілки художників України.

2003 – почала брати участь у міжнародних художніх виставках.

2005  – закінчила асистентуру-стажування НАОМА, живописна майстерня народного художника України, професора Василя Гуріна. Виставка асистентів-стажистів НАОМА. 2005

2005 – Магістр живопису.

2009 – стажувалася в Cite internationale Des arts (Франція, Париж), резидент Cite internationale Des arts. Cite internationale Des arts. Париж. 2009

Член асоціації “Україна-Франція” (Україна, Київ).

2011 – стажування в Краківській академії образотворчого мистецтва ім. Я. Матейка.

Член асоціації “Art without borders” (спілка   художників “Мистецтво без кордонів”, Польща, Краків). Асоціація “Art without borders”. Польща, Краків

Працює в галузі станкового малярства, у театрі та кіно.

23 персональні виставки живопису.

Виставка “Календар” (2005, галерея  “Мистець”, Київ) – серед найбільш значимих проектів КОНСХУ за останні роки. Киевская организация Национального союза художников Украины (КОНСХУ)

Відзнаки:

  • 2011 – Стипендiя Мiнiстра Культури і Національної спадщини Республiки Польща “GAUDE POLONIA”.
  • 2009 – 5-а Премія в галузі живопису ( 5 Premio Pittura Lorenzo di Magnifico) і  медаль «Лоренцо Медичі» VII  Бієнале сучасного мистецтва у Флоренції, Італія.
  • 2006 – Срібна медаль Академії мистецтв України, за творчі досягнення.
  • 2004 – Грант Президента України для обдарованої молоді.
  • 2004 – Cтипендія Київського Міського Голови.
  • 2004 – Стипендія Президента України.
  • 2003 – Перший Приз Осіннього Салону в галузі живопису ( 1 er PRIX de PENTURE des Amis du SALONE D’AUTOMNE). Париж , Франція.
  • 2003 – Почесна Грамота Комітету у справах сім’ї та молоді.
  • 2002 – Почесна Грамота Головного управління культури та мистецтв Київської міської державної адміністрації.
  • 2000 – Лауреат конкурсу ім. М. Дмитренка , ( III Премія) , НАОМА, Київ.
  • 1999 – Лауреат конкурсу ім. М. Дмитренка , ( III Премія), НАОМА, Київ.

 АНОНСИ

 

Фестиваль європейського професійного лялькарського мистецтва. Рига, вересень 2017 року. Експозіція картин та ляльок Катерини Косьяненко та ляльок Anastassija Katsan .

Фестиваль європейського професійного лялькарського мистецтва. Рига, вересень 2017

0-02-04-a38f3348a0b5af3629aea7f059efc75bb17a67d7e1f01fbd85ffb57fe4483ad7_full

 

Пленер “Грюнвальд-Арт” 2017. Решель, Польща.

0-02-04-1fd6dd325a552f51bab0e458402b0b2ee3c7e7adccac79abb3268cec4034e3c6_full

 

Персональні виставки

Міжнародні виставки

  • 2011 – Виставка стипендіатів GAUDE POLONIA 2011. Галерея «Аrte», Варшава.
  • Міжнародний пленер у Криму. Коктебель-Курортне.
  • Міжнародний пленер в Хорватії, м. Задар.
  • 2006 – «Luce nel Buio» в галереї «De Twee Pauwen». Гаага, Нідерланди.
  •  Виставка „ Франція в моєму серці ” , галерея „Дім Миколи”, Київ,Україна
  •  Московський міжнародний художній салон „Нові імена” (ЦБХ). Москва, Росія.
  •  Міжнародний пленер в Греції , виставка в Мерії міста Дідімотехон . Греція.
  •   Міжнародний пленер у Польщі . Буковина Таджанська.
  • 2001 – Виставка „Дні культури Києва в Кракові”, Краків, Польща.
  •  Виставка „Україна – Польща”, галерея „Дім Миколи”, Київ, Україна

Виставки

Твори зберігаються у фондах НАОМА, Музеї екології гір Карпатського біосферного заповідника (м. Рахів), муніципалітеті м. Дідімотехон (Греція), м. Разлог (Болгарія) та у приватних мистецьких збірках України, Польщі, Франції, Нідерландів, США, Канади, Росії, Великобританії, Хорватії.

 

ПРО ТВОРЧІСТЬ КАТЕРИНИ КОСЬЯНЕНКО ПИШУТЬ І ГОВОРЯТЬ:

Тетяна КАЛИТА, галеристка, київська  галерея “КалитаАртКлуб”:

“Написані у різні роки – починаючи з 2006 і доповнені новими роботами спеціально до виставки – ці невеликі за розміром полотна присвячені вічним темам. Вони – про народження і смерть, любов і втрати, зустрічі і прощання. Ніби вихоплені кадри із стрічки життя у найважливіші його моменти. На відміну від популярних нині серіалів, нескінченних теле- і кіно- саг, короткий метр мусить донести до глядача зміст на обмеженій за довжиною стрічці, і це – певний виклик для автора. Скупими засобами – використовуючи практично одну фарбу і на мінімальній площині полотна – художниця максимально стисло, але виразно представила життєвий шлях людини. Більше як два десятки кадрів (картин) – своєрідна квінтесенція життя – головне, найважливіше, найбільш тонка і чиста його сутність, концентрований екстракт”.

 

Галерея Ornament Art Space, Київ

“Катерина Косьяненко – художниця, що вдається в живописі до різноманітних, іноді зовсім неочікуваних тем. Сюжетна розповідність змінюється вишуканою грою кольорів пейзажних серій. На виставці буде експоновано творчий доробок мисткині різних років, що є чудовою нагодою для поціновувачів побачити результати натхненної праці й творчі видозміни талановитої авторки”.

 

Ігор МИКУЛА, художник, старший викладач кафедри  академічного живопису ЛНАМ – ЛДІПДМ:

“Її мистецтво, на відміну від багатьох, має коріння в землі…Це є синтез чогось сучасного і абсолютне відчуття тієї народності, правди, лагідності і щирості”.

 

Лариса ДЕНИСЕНКО, письменник:

“Картини Катерини Косьяненко, на мій погляд, краще візуальне підтвердження того, що українці є європейцями, християнами з глибокими народними традиціями, нацією справжніх героїв, котрі люблять свою землю”.

 

Дмитро КОРСУНЬ, художник, історик, Modern Art Reseаrch Institute of Ukranian Academy of Arts:

“Це якийсь кольороспів про незабутню, райську, квітучу країну, майже італійську по гнучким лініям горизонтів, обжитості, Божим історизмом її, і так схожу на Перуджу чи Флоренцію, таку ласкаву і м*яку, ошатну і шляхетну. Але це ж Україна, незнайома і знайома, та сама земля, де «ясні зорі, тихі води».

“Тут присутній домінуючий момент національної етичної цінності рідного пейзажу, попри новітні стилістичні новації його втілення. Барокова кольоро-пишність зображеного в живописі Катерини виникає зовсім несвідомо, якось сама по собі, як розчулений порух, як пісенний зойк її зачарованої душі”.

“Она -превосходный художник, с невероятным национальным характером живописи. Это еще и чудный сплав иконного барокко и кватроченто, непринужденно поданый в современной личностной динамике. Картины совершенны, они завораживают своей певучей красотой. Это воистину наше украинское золото, как песни Нины Матвиенко, как стихи Лины Костенко…”.

“Катерина Косьяненко . “АЕРОПОРТ”. Дівчата-художниці вирушують на пленер – хочеться думати, що в Хорватію. Несуть рулон загрунтованого полотна. Щоб попрацювати від душі. Буває іноді таке ось у художників щастя.
Але тут Катерина отримала несподіваний ефект – майже ренесансову ясну значущісь постатей і дійства. Як несіння хреста у страстних сюжетах. Чудова картина”.

 

Катерина МАМАЄВА, мистецтвознавець, НХМУ (2013):

“Художниця уважно вслуховується у відголоски минулого, потопаючи у наростаючому шумі мегаполісів. Долаючи лубочність народної картини, узагальнюючи протокольність козацького портрету, приглушуючи пишномовність барокової ікони, Катерина водночас очищує ці різні традиції від пізніх нашарувань (як ікони очищували від киптяви) і , наповнюючи особистим переживанням, сплавляє їх кращі досягнення у кореневу систему власного мистецтва”.

 

Лідія ГУРСЬКА, мистецтвознавець, член НСХУ:

“Катерина творить своєрідний, променистий, барвистий живопис. Витончені, дзвінкі колористичні сполучення барв художниці наслідують барвистість і ніжну поетику українського народного мистецтва, сюжетні лінії збагачені етнографічними темами та мотивами. Тонкий ліризм, багатозначність персоніфікованих, доброзичливих образів, наративність і споглядання присутні в її картинах”.

 

Олег СИДОР-ГІБЕЛІНДА, художній критик:

«Картина молодої мисткині злото колірних пластівців якої підкорило вередливу Лютецію – змагаючись у часі зі злотом осіннього листя, що саме занадилося тої знаменитої пори. Причарувало, полонило, заколисало, напоїло солодким трунком втіхи – всіх, хто до того зором долучився. Вишукана і водночас зухвало-молодеча – сваволя дозволяє долати іконографічний стереотип».

 

 Євген ВАКУЛЕНКО, директор Національного музею «Київська картинна галерея» (Київський національний музей російського мистецтва):

«Вражає світло, що йде із глибини в роботі „Втеча до Єгипту”, сонячні середноземноморські етюди бентежать відчуттям кольору. Наслідуючи ренесансну традиції. Косьяненко зберігає деяку відмежованість від персонажів (“Summertime”), тим не менш. Досягаючи виразності образів. Як,скажімо, у картині „Трамонтана”. І дійсно, у наш прагматичний час справжньою цінністю стає щирість. Мистецтво дає квиток до світу душі. І дай Боже, аби човник з далеких мандрів завжди повертався на Україну».

 

Олег БАЙШЕВ, арт-директор київської галереї „Колекція” (2007):

«Світлі образи барокових ікон та  етнографічні цитати, духовна та колористична наснаженість вирізняють художницю з-поміж інших українських та іноземних сучасників, зігрівають душу та створюють свято радості».

“Живопис Катерина Косьяненко, минаючи всю суєту і повсякденність, повертає нас у час героїв і святих. Вони йдуть, тихо шепочучи молитву, йдуть як на свято, йдуть нам назустріч. Водночас, живопис Катерини Косьяненко залишається постмодерним феноменом, де при ближчому розгляді традиційність виявляється майстерною грою. Тут у традиції ховається інтелектуальна провокація. “Етнічні” та “автентичні” з першого погляду, живописні серії несуть у собі масу “підводних течій”, натяків, цитат з історії європейського живопису. Вони граються з “класикою” світового мистецтва, міняють місцями образи та інтер’єри, підкреслюють глибину європейської традиції за допомогою традиції української”.

 

Лукас  ван ХАССЕЛТ, засновник галереї “De Twin Pauven, Гаага, Нідерланди:

«Живопис Катерини вразив нас своїми витонченими ренесансними образами і фантастичним живописом».

 

Наталя БУРЯНИК, засновник і президент благодійного фонду Matrix Orange. Гаага, Нідерланди:

“Катерина є одним з найбільш талановитих молодих українських художників”.

 

Павло РОТАР, віце-президент Асоціації “Україна-Франція”:

“Живопис Катерини Косьяненко – яскравий авторський “етнографічний фігуратив”.

 

Олена ВЯЧЕСЛАВОВА, кандидат філософських наук, доцент Луганського державного медичного університету (2013):

“…у творі Катерини Косьяненко «Св.Микола» (2005, з циклу «Календар») постать святого нагадує про мальовничу ошатність українського барокового світу й водночас монтажно поєднується з ніжним засніженим пейзажем – втіхою дітлахів, які поринули в гру. Світ дитинства, створений мисткинею, за своїми проникливими емоційними інтонаціями цілком належить сьогоденню. Поетика цитати з обов’язковим композиційним монтажем й ускладненням просторової будови наголошує в самій структурі художньої реальності картини специфічність її часового виміру, наглядно виявляє «одночасність  й теперішнього».

Каталоги, книги, журнали

ІНТЕРНЕТ

 

Портрет катерины косьяненко from Mitec on Vimeo. 2017

Пейзаж Катерины Косьяненко from Mitec on Vimeo. 2016.

графіті косьяненко from Mitec on Vimeo. 2016

Фрагмент фільму “GENNUS LOCI” Sasha Shved. Пленер українських художників в Італії влітку 2015. https://www.youtube.com/watch?v=abXW8KBxnRY

 

Фільм “Її Мамаї”. Із серії “Головний герой”. “Всесвітня служба “УТР”. 2010.
Автор сценарію, режисер та оператор В’ячеслав Манилов.

Створення сторінки – Богдан Гдаль

sait 300
Попередній варіант cайту: http://katerynko.com.ua/old/