Про автора

40222279_289653434959910_6518352606782291968_n

Світлина Sergy Gavrishkevich Photography

 

Катерина КОСЬЯНЕНКО – українська художниця, живописець.

«Мені здається, що сучасна успішна жінка у мистецтві – це, скоріше, феномен. Кожна з цих постатей  унікальна, неперевершена…Адже в тотальному Світі Чоловіків перелік Великих Художниць буде виглядати занадто коротким. Починаючи від легендарної Софонізби Ангіссоли, художниці епохи італійського Відродження, яку вважають першою професійною художницею…до наших українських художниць: Катерина Білокур, Галина Кальченко, Тетяна Голембієвська, Тетяна Яблонська, Віра Баринова-Кулеба… Можна продовжувати, але…І майже кожен раз суспільство робить «гендерну знижку» на міру таланту, якість  освіти, складність та оригінальність сюжетів, силу  живопису, життєві обставини. А це несправедливо. Жінки-художниці створили оригінальний, прекрасний Світ образів, думок, почуттів… Часто чуєш принизливу, як на  мене, фразу «жіноче мистецтво»… Жінкою бути важко, вона тягне на своїх плечах якісь додаткові важкі життєві ноші. Бути жінкою-митцем ще важче…Можливо тому талановитих жінок багато, геніальних жіночих імен в історії мистецтва так мало. Треба вміти вистояти і щоб все склалося…

Якою має бути жінка, аби досягнути визнання у культурі та мистецтві?

Сильною, цілеспрямованою…і ще треба залишатися самою собою, зберегти   здатність любити, співчувати, дивуватися. Тобто, знову компроміси і титанічна праця…Таланту це не зашкодить».

З неопублікованого інтерв’ю  художниці.

suhi_kvity2018_50x40 2018 фр

1978 – народилася у Києві.

1996 – закінчила Республіканську художню школу ім. Т.Г.Шевченка.

1999 – почала брати участь у всеукраїнських художніх виставках.

2002 – закінчила Національну академію образотворчого мистецтва і архітектури. Навчалася на театрально-декораційному відділенні у видатного сценографа Данила Лідера. Диплом. 2002. НАОМА

2002 -вступила до Національної спілки художників України.

2003 – почала брати участь у міжнародних художніх виставках.

2005  – закінчила асистентуру-стажування НАОМА, живописна майстерня народного художника України, професора Василя Гуріна. Виставка асистентів-стажистів НАОМА. 2005

2005 – Магістр живопису.

2009 – стажувалася в Cite internationale Des arts (Франція, Париж), резидент Cite internationale Des arts. Cite internationale Des arts. Париж. 2009

Член асоціації “Україна-Франція” (Україна, Київ).

2011 – стажування в Краківській академії образотворчого мистецтва ім. Я. Матейка.

Працює в галузі станкового малярства, іконопису, в театрі та кіно.

Відбулося 27 персональних виставок живопису та графіки.

Виставка “Календар” (2005, галерея  “Мистець”, Київ) – серед найбільш значимих проектів КОНСХУ за останні роки. Киевская организация Национального союза художников Украины (КОНСХУ).

Відзнаки:

  • 2018 –  Мистецька премія «Київ» імені Сергія Шишка (у галузі образотворчого мистецтва)
  • 2011 – Стипендiя Мiнiстра Культури і Національної спадщини Республiки Польща “GAUDE POLONIA”
  • 2009 – 5-а Премія в галузі живопису ( 5 Premio Pittura Lorenzo di Magnifico) і  медаль «Лоренцо Медичі» VII  Бієнале сучасного мистецтва у Флоренції, Італія
  • 2006 – Срібна медаль Академії мистецтв України, за творчі досягнення
  • 2004 – Грант Президента України для обдарованої молоді
  • 2004 – Cтипендія Київського Міського Голови
  • 2004 – Стипендія Президента України
  • 2003 – Перший Приз Осіннього Салону в галузі живопису ( 1 er PRIX de PENTURE des Amis du SALONE D’AUTOMNE). Париж , Франція
  • 2003 – Почесна Грамота Комітету у справах сім’ї та молоді
  • 2002 – Почесна Грамота Головного управління культури та мистецтв Київської міської державної адміністрації
  • 2000 – Лауреат конкурсу ім. М. Дмитренка , ( III Премія) , НАОМА, Київ
  • 1999 – Лауреат конкурсу ім. М. Дмитренка , ( III Премія), НАОМА, Київ

 АНОНСИ

 

Весна-осінь 2018. Нові твори.

IMG_7788 с сестри 2018 IMG_7787 с

IMG_7784 с IMG_7786 с IMG_7776 с

The end of siesta, 2018, canvas oil, 20x20 cm Ісп IMG_2212 Ісп IMG_2213

Shooting mode, 2018, 20x20 cm Ісп IMG_2211 Pine evening. 2018. Oil on canvas. 20x20 cm

At the Dacha, 2018, oil canvas, 20x20 cm с July, 2018, oil canvas, 20x24 cm свечірній настрій 2018 с

Above the sea, над морем 2018, oil сanvas, 20x20 cmGoing to get an apricots, по абрикоси 2018, canvas oil, 20x20 cm с Jne day of July, 2018, oilcanvas, 20x24 cm с

травень конвалії 2018 25х25 с suhi_kvity2018_50x40-2018-с ромащки в довгому горщику 2018 80х60

 

удовик 1

цдовиу 2 IMG_7759 1 33345823_1851000251619394_7510127290630537216_n

Вручення Мистецької премії “Київ”. 23 травня 2018

У галузі образотворчого мистецтва – Мистецька премія «Київ» 2018 імені Сергія Шишка.

Косьяненко Катерина Володимирівна – художник-живописець, член Національної спілки художників України – за цикл живописних творів «Графіті для Анни» (2016 рік).

В рамках ІІ-го Міжнародного фестивалю мистецтв “Анна Київська Фест” у виставкових залах галереї “Хлібня” національного заповідника «Софія Киівська» 17.06-17.07.2016 пройшла виставка живопису Катерини Косьяненко “Графіті для Анни”. Куратор виставки – Тетяна Калита, київська галерея “КалитаАртКлуб”.

33161895_2164167850264773_5756732206575779840_n 33106482_2164167826931442_3978391952465854464_n 33174559_2164168770264681_2456288382083399680_n

Живописна серія “Графіті для Анни” є візуальним діалогом між давниною та сьогоденням, апелюванням до давніх часів з їх високими духовними мистецькими зразками, зокрема, мозаїкам та фрескам київського Софійського собору. Неймовірно цікаво відчути вплив давнини на сучасність, віднайти зв’язок з першоджерелами, знайти спільну мову, простежити віхи еволюції, а іноді й ознаки певної деградації.

“Графіті для Анни”. Вернісаж. 17.06.2016

графіті косьяненко from Mitec on Vimeo.

 

ВИСТАВКИ

“Viewpoint”. МВЦ «Музей історії міста Києва». 4-23 травня, 2018

Виставка “Viewpoint”. Вернісаж 4 травня 2018. МВЦ «Музей історії міста Києва»

“Мій Київ. Мій Париж”. 14-27 березня. 2018. Париж, Український Інформаційно-культурний центр 

Вернісаж виставки “Мій Київ. Мій Париж”. 14.03. 2018

“Обличчя наших міст. Київ – Париж”. Париж, 16-20 листопада. Галерея “Jour et Nuit Culturel”

Вернісаж виставки “Обличчя наших міст. Київ – Париж. Les Visages de nos Villes”. 16.11.2017

 image1этуаль5 22788823_1796056060423506_1970543426326337989_n 1

«Viewpoint». Київ та Париж. Виставка урбаністичної графіки, що пройшла в Музеї історії Києва – третя, заключна. Дві попередні відбулися у Парижі за підтримки Посольства України у Франції.

Чому “Viewpoint”? Це багатозначне поняття: точка зору, у даному випадку -авторське трактування міського пейзажу. Також «точка огляду», табличка, що вказує туристам на найбільш цікаву місцину. Підказка від митця про достойні «точки огляду» рідного Києва і туристичного Парижа. Чому зображено не легко ідентифіковані туристичні хіти? Скромні, але типові паризькі і київські архітектурні об’єкти, на думку Катерини Косьяненко, гідні особливої уваги, тому що здатні через випадкове зображення найбільш емоційно передати сутність і дух цілого міста. Вона так побачила і відчула своєрідність, часом, спорідненість цих двох міст. Графічний діалог Київ-Париж. Архітектурний, мистецький, людський. Два міста, дві столиці, дві культури. Пов’язані між собою тисячами людських життів, художніми творами. Цикл Катерини Косьяненко – авторська професійна графіка без лубочних, банальних сюжетів “для туристів”. Легка живописна манера – туш, перо, папір. Своєрідний темперамент, особлива атмосфера,  пам’ятки архітектури, просто вулиці, дерева. Виставка «Viewpoint» – своєрідний  заключна крапка в мандрівці 25-ти урбаністичних пейзажів до Парижа. Тепер вони повернулись.

Виставка “Viewpoint”. Вернісаж 4 травня 2018. МВЦ «Музей історії міста Києва»

До виставок видано каталог творів – 25 графічних урбаністичних пейзажів.

Організатор S.T. ART Foundation. Куратор виставок – Тетяна Швед Безкоровайна.

image12.jpeg с

 

відео

Новини культури на телеканалі UA Перший з  Inna Melnyk. 06.11.2017. “Обличчя наших міст. Київ – Париж” з Тетяна Швед Безкоровайна та Kateryna Kosianenko.

зірка

Катерина Косьяненко: “Зупиняюся тоді, коли відчуваю, що робота починає дихати”

В Українському культурному центрі в Парижі за підтримки Посольства України у Франції та StArt Foundation протягом березня відбувалася виставка – цикл графічних робіт Катерини Косьяненко, що присвячені двом містам – Києву й Парижу. Катерина Косьяненко працює зі станковим живописом, фігуративним мистецтвом, однак її погляд завжди «одивнює» наративні картини – історичні й біблійні постаті їздять автобусом, живуть у спальних районах і розмовляють по мобільнику. Графіка Косьяненко фіксує залишки історичного Києва, які стрімко зникають з мапи міста. Як виявилося, куточки старого Києва живуть таким самим життям, як і Париж із його бабусями, гойдалками й котами.

KORYDOR вирішив поцікавитися в художниці, чим її приваблює робота з традиційними техніками й що можна побачити спільного між такими різними містами.

Тетяна Жмурко: Ти нещодавно повернулася з Парижа, де брала участь у виставці «Обличчя наших міст. Київ – Париж» в рамках днів Києва у Парижі. Це був спільний проект з українсько-французькою художницею Фіфі Бристош (Fifi Bristoche). Як з’явилась ідея виставки?

Катерина Косьяненко: Це відбулось абсолютно стихійно. Не домовляючись між собою, ми працювали, кожна над своїм проектом. Я рисувала Київ і Париж, а Фіфі фотографувала киян і парижан. Ми ще не знали, що виставка буде спільною.

Від самого початку я робила тільки Париж, і коли створила достатню кількість робіт, зрозуміла, що мені бракує якихось аналогій та асоціацій.

Т. Ж.: Це були замальовки з натури, які ти робила після резиденції в Парижі?

К. К.: Так, замальовки з натури. У мене їх величезна кількість. Я була досить довго в резиденції Cité internationale des arts. Я подумала, що начерк – це ж пам’ять, він робиться для спогадів про колір, світло, стан і чому б цей стан із маленького начерку не перенести в великий формат. Я хотіла, щоб це було в чорно-білому вигляді, без кольору. У кожного міста свій колір повітря, своя особлива кольорова гама. Я хотіла, щоб малюнок тоном (туш, пензель) передав сріблясто-бежевий, блакитний колір Парижа.

Потім, коли я намалювала багато робіт (а робила я їх в Києві у майстерні) подумала, що ж мені нагадують ці паризькі пейзажі? І зрозуміла: вони схожі на Київ. І, оскільки київських замальовок у мене також було багато, я знову пішла на пленер із блокнотом, мені стало цікаво шукати подібності. Як на мене, ці два міста схожі. Принаймні той Київ, яким я його пам’ятаю раніше, і те, як він динамічно перетворюється нині, у них є спільне.

На відкритті «Обличчя наших міст. Київ-Париж» люди були дуже захоплені своєрідним «квестом», і в цьому з’явилася магія співтворчості глядача й автора. Це бабуся француженка чи киянка? Це арка в Парижі чи в нас у Пасажі? Це фонтан у Києві чи Парижі?…

Персональні виставки

Міжнародні виставки

  • 2011 – Виставка стипендіатів GAUDE POLONIA 2011. Галерея «Аrte», Варшава
  • Міжнародний пленер у Криму. Коктебель-Курортне
  • Міжнародний пленер в Хорватії, м. Задар.
  • 2006«Luce nel Buio» в галереї «De Twee Pauwen». Гаага, Нідерланди
  •  Виставка „ Франція в моєму серці ” , галерея „Дім Миколи”, Київ,Україна
  •  Московський міжнародний художній салон „Нові імена” (ЦБХ). Москва, Росія
  •  Міжнародний пленер в Греції , виставка в Мерії міста Дідімотехон . Греція
  •   Міжнародний пленер у Польщі . Буковина Таджанська
  • 2001 – Виставка „Дні культури Києва в Кракові”, Краків, Польща
  •  Виставка „Україна – Польща”, галерея „Дім Миколи”, Київ, Україна

Виставки

Твори зберігаються у фондах НАОМА, Музеї екології гір Карпатського біосферного заповідника (м. Рахів), муніципалітеті м. Дідімотехон (Греція), м. Разлог (Болгарія) та у приватних мистецьких збірках України, Польщі, Франції, Нідерландів, США, Канади, Росії, Великобританії, Хорватії.

 

ПРО ТВОРЧІСТЬ КАТЕРИНИ КОСЬЯНЕНКО ПИШУТЬ І ГОВОРЯТЬ:

Тетяна Жмурко, мистецтвознавець, НХМУ

Я б сказала, що «іконописність» простежується однією лінією в твоїй творчості... навіть у твоїх пейзажах вона присутня. В них є умовний поділ на життя небесне і земне, як в барокових іконах, де верх – золото, що символізує життя небесне, і низ – життя світське, там є колір. І у тебе так”.

Тетяна КАЛИТА, галеристка, київська  галерея “КалитаАртКлуб”:

“Написані у різні роки – починаючи з 2006 і доповнені новими роботами спеціально до виставки – ці невеликі за розміром полотна присвячені вічним темам. Вони – про народження і смерть, любов і втрати, зустрічі і прощання. Ніби вихоплені кадри із стрічки життя у найважливіші його моменти. На відміну від популярних нині серіалів, нескінченних теле- і кіно- саг, короткий метр мусить донести до глядача зміст на обмеженій за довжиною стрічці, і це – певний виклик для автора. Скупими засобами – використовуючи практично одну фарбу і на мінімальній площині полотна – художниця максимально стисло, але виразно представила життєвий шлях людини. Більше як два десятки кадрів (картин) – своєрідна квінтесенція життя – головне, найважливіше, найбільш тонка і чиста його сутність, концентрований екстракт”.

 

Галерея Ornament Art Space, Київ

“Катерина Косьяненко – художниця, що вдається в живописі до різноманітних, іноді зовсім неочікуваних тем. Сюжетна розповідність змінюється вишуканою грою кольорів пейзажних серій. На виставці буде експоновано творчий доробок мисткині різних років, що є чудовою нагодою для поціновувачів побачити результати натхненної праці й творчі видозміни талановитої авторки”.

 

Ігор МИКУЛА, художник, старший викладач кафедри  академічного живопису ЛНАМ – ЛДІПДМ:

“Її мистецтво, на відміну від багатьох, має коріння в землі…Це є синтез чогось сучасного і абсолютне відчуття тієї народності, правди, лагідності і щирості”.

 

Лариса ДЕНИСЕНКО, письменник:

“Картини Катерини Косьяненко, на мій погляд, краще візуальне підтвердження того, що українці є європейцями, християнами з глибокими народними традиціями, нацією справжніх героїв, котрі люблять свою землю”.

 

Дмитро КОРСУНЬ, художник, історик, Modern Art Reseаrch Institute of Ukranian Academy of Arts:

“Це якийсь кольороспів про незабутню, райську, квітучу країну, майже італійську по гнучким лініям горизонтів, обжитості, Божим історизмом її, і так схожу на Перуджу чи Флоренцію, таку ласкаву і м*яку, ошатну і шляхетну. Але це ж Україна, незнайома і знайома, та сама земля, де «ясні зорі, тихі води».

“Тут присутній домінуючий момент національної етичної цінності рідного пейзажу, попри новітні стилістичні новації його втілення. Барокова кольоро-пишність зображеного в живописі Катерини виникає зовсім несвідомо, якось сама по собі, як розчулений порух, як пісенний зойк її зачарованої душі”.

“Она -превосходный художник, с невероятным национальным характером живописи. Это еще и чудный сплав иконного барокко и кватроченто, непринужденно поданый в современной личностной динамике. Картины совершенны, они завораживают своей певучей красотой. Это воистину наше украинское золото, как песни Нины Матвиенко, как стихи Лины Костенко…”.

“Катерина Косьяненко . “АЕРОПОРТ”. Дівчата-художниці вирушують на пленер – хочеться думати, що в Хорватію. Несуть рулон загрунтованого полотна. Щоб попрацювати від душі. Буває іноді таке ось у художників щастя.
Але тут Катерина отримала несподіваний ефект – майже ренесансову ясну значущісь постатей і дійства. Як несіння хреста у страстних сюжетах. Чудова картина”.

 

Катерина МАМАЄВА, мистецтвознавець, НХМУ (2013):

“Художниця уважно вслуховується у відголоски минулого, потопаючи у наростаючому шумі мегаполісів. Долаючи лубочність народної картини, узагальнюючи протокольність козацького портрету, приглушуючи пишномовність барокової ікони, Катерина водночас очищує ці різні традиції від пізніх нашарувань (як ікони очищували від киптяви) і , наповнюючи особистим переживанням, сплавляє їх кращі досягнення у кореневу систему власного мистецтва”.

 

Лідія ГУРСЬКА, мистецтвознавець, член НСХУ:

“Катерина творить своєрідний, променистий, барвистий живопис. Витончені, дзвінкі колористичні сполучення барв художниці наслідують барвистість і ніжну поетику українського народного мистецтва, сюжетні лінії збагачені етнографічними темами та мотивами. Тонкий ліризм, багатозначність персоніфікованих, доброзичливих образів, наративність і споглядання присутні в її картинах”.

 

Олег СИДОР-ГІБЕЛІНДА, художній критик:

«Картина молодої мисткині злото колірних пластівців якої підкорило вередливу Лютецію – змагаючись у часі зі злотом осіннього листя, що саме занадилося тої знаменитої пори. Причарувало, полонило, заколисало, напоїло солодким трунком втіхи – всіх, хто до того зором долучився. Вишукана і водночас зухвало-молодеча – сваволя дозволяє долати іконографічний стереотип».

 

 Євген ВАКУЛЕНКО, директор Національного музею «Київська картинна галерея» (Київський національний музей російського мистецтва):

«Вражає світло, що йде із глибини в роботі „Втеча до Єгипту”, сонячні середноземноморські етюди бентежать відчуттям кольору. Наслідуючи ренесансну традиції. Косьяненко зберігає деяку відмежованість від персонажів (“Summertime”), тим не менш. Досягаючи виразності образів. Як,скажімо, у картині „Трамонтана”. І дійсно, у наш прагматичний час справжньою цінністю стає щирість. Мистецтво дає квиток до світу душі. І дай Боже, аби човник з далеких мандрів завжди повертався на Україну».

 

Олег БАЙШЕВ, арт-директор київської галереї „Колекція” (2007):

«Світлі образи барокових ікон та  етнографічні цитати, духовна та колористична наснаженість вирізняють художницю з-поміж інших українських та іноземних сучасників, зігрівають душу та створюють свято радості».

“Живопис Катерина Косьяненко, минаючи всю суєту і повсякденність, повертає нас у час героїв і святих. Вони йдуть, тихо шепочучи молитву, йдуть як на свято, йдуть нам назустріч. Водночас, живопис Катерини Косьяненко залишається постмодерним феноменом, де при ближчому розгляді традиційність виявляється майстерною грою. Тут у традиції ховається інтелектуальна провокація. “Етнічні” та “автентичні” з першого погляду, живописні серії несуть у собі масу “підводних течій”, натяків, цитат з історії європейського живопису. Вони граються з “класикою” світового мистецтва, міняють місцями образи та інтер’єри, підкреслюють глибину європейської традиції за допомогою традиції української”.

 

Лукас  ван ХАССЕЛТ, засновник галереї “De Twin Pauven, Гаага, Нідерланди:

«Живопис Катерини вразив нас своїми витонченими ренесансними образами і фантастичним живописом».

 

Наталя БУРЯНИК, засновник і президент благодійного фонду Matrix Orange. Гаага, Нідерланди:

“Катерина є одним з найбільш талановитих молодих українських художників”.

 

Павло РОТАР, віце-президент Асоціації “Україна-Франція”:

“Живопис Катерини Косьяненко – яскравий авторський “етнографічний фігуратив”.

 

Олена ВЯЧЕСЛАВОВА, кандидат філософських наук, доцент Луганського державного медичного університету (2013):

“…у творі Катерини Косьяненко «Св.Микола» (2005, з циклу «Календар») постать святого нагадує про мальовничу ошатність українського барокового світу й водночас монтажно поєднується з ніжним засніженим пейзажем – втіхою дітлахів, які поринули в гру. Світ дитинства, створений мисткинею, за своїми проникливими емоційними інтонаціями цілком належить сьогоденню. Поетика цитати з обов’язковим композиційним монтажем й ускладненням просторової будови наголошує в самій структурі художньої реальності картини специфічність її часового виміру, наглядно виявляє «одночасність  й теперішнього».

Каталоги, книги, журнали

ІНТЕРНЕТ

“Український репортер”. “Історія без прикрас”. Фрагмент репортажу Карини Калітовської про VIII Бієнале “Від Тріпілля до сьогодення в образах сучасних художників”. Січень 2018, ЦБК, Київ.  https://www.facebook.com/ukrreporter/videos/918737678300808/

Портрет катерины косьяненко from Mitec on Vimeo. 2017

Пейзаж Катерины Косьяненко from Mitec on Vimeo. 2016.

графіті косьяненко from Mitec on Vimeo. 2016

Фрагмент фільму “GENNUS LOCI” Sasha Shved. Пленер українських художників в Італії влітку 2015. https://www.youtube.com/watch?v=abXW8KBxnRY

Народний герой Козак Мамай на картинах київської художниці Катерини Косьяненко. Телекомпанія “Глас”. 2014

Фільм “Її Мамаї”. Із серії “Головний герой”. “Всесвітня служба “УТР”. 2010.
Автор сценарію, режисер та оператор В’ячеслав Манилов.

Створення сторінки – Богдан Гдаль

sait 300
Попередній варіант cайту: http://katerynko.com.ua/old/